
Účetní případy se před zaúčtováním shromažďují v deníku, kam se zapisují buď přímo, nebo jsou zaslány ze specializové agendy :
- salda vydaných faktur včetně zahraničních
- salda přijatých faktur včetně zahraničních
- pokladny (příjmové a výdejové doklady)
- evidence majetku (účetní i daňové odpisy)
- evidence počátečního stavu účtů
V odůvodněných případech lze zaúčtované doklady opět odúčtovat a vrátit zpět do pořízení k opravě.
Po zaúčtování dokladů je k dispozici množství tiskových sestav jako např.:
- přehledy zaúčtovaných dokladů či hromadný účtovací předpis
- přehled pohybů vybraného účtu za určené období a příp. středisko
- přehled aktiv a pasiv za vybrané období účetního roku
- výkazy (předvaha, rozvaha, výsledovka) a hlavní kniha
- výpočet předem definovaných kalkulačních vzorců
Ze zaúčtovaných dokladů může plátce DPH sestavit daňové přiznání a vytisknout přehledy dokladů, z nichž je přiznání sestaveno. V případě obchodu se zahraničím je k dispozici i souhrnné hlášení. Vše lze zobrazit za zadané období, čtvrtletí či měsíc.